Apa Itu Pengertian SERP ?

apa-itu-serp
Apakah maksud SERP? SERP adalah singkatan daripada Search Engine Result Pages atau dalam bahasa Melayu, Halaman Hasil Enjin Pencari. Di situ, anda boleh nampak dan faham maksud SERP.

Jika tidak, bayangkan seseorang meletakkan kata kunci di enjin pencari seperti Google. Dia tulis, mungkin "Apakah Itu SEO". Lepastu, di klik butang "search" atau tekan "enter". Kemudian, Google menunjukkan hasil carian seperti rajah di bawah...

Itulah SERP.

Apakah Perbezaan SERP dengan SEO?

SEO adalah singkatan untuk Search Engine Optimisation. SEO adalah sesuatu yang kita lakukan agar blog kita berada di kedudukan yang baik di SERP. Misalnya, anda buat artikel tentang "Pengertian Backlinks", dengan teknik SEO tertentu, anda berjaya berjaya membuatkan link post blog anda muncul di halaman pertama SERP.

Manakala SERP adalah hasil pencarian google. Admin rasa anda boleh faham jika baca balik di atas.

Bagaimanakah Untuk Berada di Kedudukan Yang Baik di SERP?

Sudah tentu dengan teknik SEO. Atau, anda boleh menggunakan google adwords untuk berada di halaman pertama dan teratas jika seseorang memasukkan kata kunci tertentu di Google. Namun, untuk itu, adwords mengenakan bayaran dan tidak bersifat organik sedangkan dengan SEO, anda tidak memerlukan mengeluarkan wang.

Harap anda semua sudah faham apakah itu SERP.

No comments:

Post a Comment